Ett nytt liv i livet


Plötsligt finns där en till i familjen. 
15 dagar gammal idag. 
Tänka sig att man lyckats bära runt, ge näring och trygghet hos en liten i magen i nio månader. 

Även fast jag inte alls gillade att vara just gravid, så saknar jag sparkarna på kvällen/natten och vetskapen att man aldrig var själv. 

Och att det var just för honom man kämpade på med jobbet fram tills åttonde månaden som personlig assistent, till nionde som ledsagare och övertiden som Fransstylist.

Och det var med honom i magen som sällskap, gick jag utbildning till Fransstylist, startade företag, fick mitt certifikat, målade ett helt hus invändigt, skött ett helt hus, bakat till en hel armé och lagat mat till lika många med mera med mera..

Helt ofattbart vilken energi man hade trots man somnade ståendes och foglossning i slutet som gjorde att höften fastnade när man gick, från rörlig till stelopererad på någon sekund. Men fy vad jag kämpade på! 

Nu är jag så tacksam för att ha han bredvid mig, höra han andas och fastna med blicken över detta mirakel som jag skapat inom mig. Tänk att det var du, lilla lilla du. 💙


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0